PANI AGNIESZKA WRÓCIŁA DO ZAJĘĆ ONLINE:
Zajęcia dla MARCINA:
ĆWICZENIA KOORDYNACJI WZROKOWO-RUCHOWEJ NAPRZEMIENNEJ I OBUSTRONNEJ
Zabawy z balonem
1. odbijanie balona zawieszonego na sznurku ( w domu lub na zewnątrz )
- odbijanie rękoma – na zmianę lewa -prawa ; oburącz
- odbijanie rakietką – na zmianę kilka razy lewa ,potem prawa
- odbijanie na zmianę – ręką lewą –ręką prawą – potrzebne dwie rakietki
- odbijanie „ rakietką „ dużą , którą trzyma w obu rękach – może być duży karton( bok pudełka) , plastikowa taca / deska do krojenia itp
- odbijanie nogą ( stopą) – na zmianę lewa –prawa
- odbijanie kolanem na zmianę
Balon oczywiście zawieszamy na różnych wysokościach ( w zależności czy odbija rękoma czy nogami ) ale też jak odbija np. rękoma to dla lepszego usprawniania koordynacji też zmieniamy położenie balona raz na wysokości głowy, innym razem na wysokości klatki piersiowej itd.)
2. Odbijanie balona na luzie – wszystkie warianty jak wyżej + odbijanie w parach
Rakietkę można zrobić z papierowego talerza przyklejonego do taśmą do drewnianej łopatki /łyżki lub wyciąć z grubego kartonu .
Można odbijać rulonem zwiniętym z arkusza papieru ( czasami arkusze są na rurkach z kartonu)
Zajęcia dla FILIPA:
Rozwijanie percepcji słuchowej – uwagi ,koncentracji i koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej i poczucia rytmu
Dziecko i rodzic siedzą naprzeciw siebie ( konieczna kontrola postawy dziecka – tzn wyprost tułowia , bez opierania pleców o oparcie , całe stopy podparte na podłożu )
Rodzic pokazuje rytmiczne sekwencje , dziecko powtarza tak samo wielokrotnie np.
- 2x klaszcze , 2x klepie dłońmi o kolana – dziecko powtarza cały układ 10x lub jeśli pomyli wcześniej to pokazujemy jeszcze raz i zaczyna od nowa
- 1x klaszcze , 2x klepie o kolana – i jak wyżej
- 2x klaszcze , 2x klepie o kolana , 2x klepie o kolana na krzyż ( lewa dłoń – prawe kolano, prawa dłoń - lewe kolano ) –i jak wyżej
- 2x klaszcze – 1x tupie lewą nogą – 1 x tupie prawą nogą – i jak wyżej
Można wymyślać dowolne połączenia – ważne aby wykonywał rytmicznie jak najdłużej bez pomyłki
Zajęcia dla Marysi:
Usprawnianie reakcji równoważnych i nastawczych
- Ćw. stymulacji reakcji nastawczych- ( tak jak poniżej ) na kolanach podnosimy raz jedną stronę miednicy raz drugą . Za każdym razem czekamy na reakcję nastawczą tzn. powrót tułowia i głowy do ustawienia w pionie.
Powtarzamy 20 x
- Dziecko na piłce –ale ustawiamy tak ,aby przed dzieckiem było łóżko ( lub ława albo inny mebel, na którym się podeprze ) . (Poniżej jest podpór na podłodze , ale na początek może być za trudne). Stoimy za dzieckiem i popychamy za barki do przodu pomagając dziecku położyć ręce na łóżku (lub innej płaszczyźnie ) w różnych wariantach : na wprost , w lewo , w prawo . Jak już jest tak podparte czekamy na reakcję powrotu tułowia do pionu . Jeśli po kilku sekundach brak reakcji to pomagamy „wciskając „ miednicę dziecka w piłkę. Ćwiczenie jest wykonane jak dziecko wróci do pozycji wyjściowej.
Powtarzamy 10-15 x ( zmieniając miejsce podparcia rąk )
Zajęcia dla Krzysia:
Rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej i poczucia rytmu
Dziecko i rodzic siedzą naprzeciw siebie ( konieczna kontrola postawy dziecka – tzn wyprost tułowia , bez opierania pleców o oparcie , całe stopy podparte na podłożu )
Rodzic pokazuje rytmiczne sekwencje , dziecko powtarza tak samo wielokrotnie np.
- 2x klaszcze , 2x klepie dłońmi o kolana – dziecko powtarza cały układ 10x lub jeśli pomyli wcześniej to pokazujemy jeszcze raz i zaczyna od nowa
- 1x klaszcze , 2x klepie o kolana – i jak wyżej
- 2x klaszcze , 2x klepie o kolana , 2x klepie o kolana na krzyż ( lewa dłoń – prawe kolano, prawa dłoń - lewe kolano ) –i jak wyżej
- 2x klaszcze – 1x tupie lewą nogą – 1 x tupie prawą nogą – i jak wyżej
Można wymyślać dowolne połączenia – ważne aby wykonywał rytmicznie jak najdłużej bez pomyłki
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz