piątek, 5 czerwca 2020

Zajęcia od Pani Agnieszki

PANI AGNIESZKA WRÓCIŁA DO ZAJĘĆ ONLINE:



Imagem relacionada (Görüntüler ile) | Gifler




Zajęcia dla MARCINA:

ĆWICZENIA  KOORDYNACJI   WZROKOWO-RUCHOWEJ  NAPRZEMIENNEJ I OBUSTRONNEJ
Zabawy z balonem
1. odbijanie balona zawieszonego na sznurku ( w domu lub na zewnątrz )
- odbijanie rękoma  – na zmianę lewa -prawa  ; oburącz 
- odbijanie rakietką – na zmianę  kilka razy lewa ,potem prawa  
- odbijanie na zmianę – ręką lewą –ręką prawą – potrzebne dwie rakietki 
- odbijanie „ rakietką „ dużą , którą trzyma w obu rękach – może być duży karton( bok pudełka) , plastikowa taca / deska do krojenia itp
- odbijanie nogą ( stopą)   – na zmianę lewa –prawa
- odbijanie kolanem na zmianę 
Balon  oczywiście zawieszamy na różnych wysokościach (  w zależności czy odbija rękoma czy nogami ) ale też jak odbija np. rękoma to dla lepszego usprawniania koordynacji  też zmieniamy położenie balona raz na wysokości głowy, innym razem na wysokości klatki piersiowej itd.)
2. Odbijanie balona na luzie – wszystkie warianty jak wyżej + odbijanie w parach 

 A little girl playing balloon baseball for a balloon olympics is trying to hit a red balloon floating in the air with a cardboard tube               Crossing the Midline and bridging the Great Divide! - How Wee LearnBoredom Busters for Kids ~ Growing A Jeweled Rose

Rakietkę można zrobić z papierowego talerza przyklejonego do  taśmą  do drewnianej łopatki /łyżki  lub wyciąć z grubego kartonu . 

Można odbijać rulonem zwiniętym z arkusza papieru ( czasami arkusze są na rurkach z kartonu)

Zajęcia dla FILIPA:

Rozwijanie percepcji słuchowej – uwagi ,koncentracji i koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej i poczucia rytmu

Dziecko i rodzic siedzą naprzeciw siebie ( konieczna kontrola postawy dziecka – tzn wyprost tułowia ,  bez opierania pleców o oparcie , całe stopy podparte na podłożu )
Rodzic pokazuje rytmiczne sekwencje , dziecko powtarza tak samo wielokrotnie  np. 
  • 2x klaszcze , 2x klepie dłońmi o kolana – dziecko powtarza cały układ 10x lub jeśli pomyli wcześniej to pokazujemy jeszcze raz i zaczyna od nowa 
  • 1x klaszcze , 2x klepie o kolana – i jak wyżej
  • 2x klaszcze , 2x klepie o kolana , 2x klepie o kolana na krzyż ( lewa dłoń – prawe kolano, prawa dłoń - lewe kolano ) –i  jak wyżej
  • 2x klaszcze – 1x tupie lewą nogą – 1 x tupie prawą nogą – i jak wyżej
Można wymyślać dowolne połączenia – ważne aby wykonywał rytmicznie jak najdłużej bez pomyłki

Zajęcia dla Marysi:

Usprawnianie reakcji równoważnych  i nastawczych

  1. Ćw. stymulacji reakcji nastawczych- ( tak jak poniżej ) na kolanach podnosimy raz jedną stronę miednicy raz drugą . Za każdym razem czekamy na reakcję  nastawczą tzn. powrót tułowia i głowy do ustawienia w pionie.
Powtarzamy 20 x


Balance reactions are critical for movement in sitting, hands and knee or…

  1. Dziecko na piłce –ale  ustawiamy tak ,aby przed dzieckiem było łóżko ( lub ława albo inny mebel, na którym się podeprze ) . (Poniżej jest podpór na podłodze , ale na początek może być za trudne). Stoimy  za dzieckiem i popychamy za barki do przodu pomagając dziecku położyć ręce na łóżku (lub  innej płaszczyźnie ) w różnych wariantach : na wprost , w lewo , w prawo . Jak już jest tak podparte czekamy na reakcję powrotu tułowia do pionu . Jeśli po kilku sekundach brak reakcji to pomagamy „wciskając „ miednicę dziecka w  piłkę. Ćwiczenie jest wykonane jak dziecko wróci do pozycji wyjściowej.
Powtarzamy 10-15 x ( zmieniając miejsce podparcia rąk )
dziecko siedzi na dużej piłce   dziecko siedząc na dużej piłce wykonuje skłon w przód
Zajęcia dla Krzysia:

Rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej i poczucia rytmu

Dziecko i rodzic siedzą naprzeciw siebie ( konieczna kontrola postawy dziecka – tzn wyprost tułowia ,  bez opierania pleców o oparcie , całe stopy podparte na podłożu )
Rodzic pokazuje rytmiczne sekwencje , dziecko powtarza tak samo wielokrotnie  np. 
  • 2x klaszcze , 2x klepie dłońmi o kolana – dziecko powtarza cały układ 10x lub jeśli pomyli wcześniej to pokazujemy jeszcze raz i zaczyna od nowa 
  • 1x klaszcze , 2x klepie o kolana – i jak wyżej
  • 2x klaszcze , 2x klepie o kolana , 2x klepie o kolana na krzyż ( lewa dłoń – prawe kolano, prawa dłoń - lewe kolano ) –i  jak wyżej
  • 2x klaszcze – 1x tupie lewą nogą – 1 x tupie prawą nogą – i jak wyżej
Można wymyślać dowolne połączenia – ważne aby wykonywał rytmicznie jak najdłużej bez pomyłki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz